Page 2 of 29 FirstFirst 1 2 3 4 12 ... LastLast
Results 11 to 20 of 289

Thread: Bonjour à tous! Hi!

  1. #11
    Senior Member Dédé's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    241
    Merci pour tes conseils, Luc!

    Je vois que tu résumes parfaitement ma situation.

    Je dois d'abord me sentir stable avant de commencer un sevrage. Les nombreuses variations de dosages et les trop nombreuses molécules auxquelles j'ai été soumise m'ont laissée dans un état de déséquilibre.

    Je ne savais pas comment ça fonctionnait avant de me renseigner sur les sites dédiés aux anxiolytiques et antidépresseurs et avec les forums d'entre-aide pour le sevrage. Les médecins ne m'ont pas du tout expliqué les choses comme elles se passent réellement et je suis furieuse contre eux!

    Les problèmes qui me sont posés maintenant :

    1) me stabiliser avec mes anxiolytiques dont les doses ont beaucoup variées ces dernières semaines : savoir à quelle dose jeme sens le mieux

    2) une fois stabilisée, commencer par un sevrage:

    -soit par celui de l'effexor sans toucher au lyxansia ni au noctamide

    -soit par le sevrage du noctamide en le substituant par du lyxansia (Pr Ashton)

    Le problème c'est que je sais pas si je dois commencer par me sevrer d'effexor (ça va être très long) ou par me sevrer du noctamide.

    Beaucoup de personnes me conseillent de me sevrer d'abord d'effexor puisqu'il semble que ce soit lui qui me rende si agitée; mais j'ai lu à plusieurs endroits que prendre des anxiolityques sans prendre des antidépresseurs pouvait créer une dépression.

    A l'inverse, si je commence à me sevrer du noctamide, l'effet excitant d'effexor risque de me provoquer de l'agitation et des insomnies, non?

    Pour résumer: je dois me stabiliser, puis choisir une stratégie mais je ne sais pas laquelle choisir...

    Merci pour vos conseils et pour le temps que vous donnez à ceux qui, comme moi, sont perdus dans leurs traitements psychiatriques!

    Bonne journée.

    Dédé


    Thank you for your advice(councils), Luc!

    I see that you summarize perfectly my situation.

    I have to feel at first stable before beginning a weaning. The numerous variations of dosages and the too numerous molecules to which I was subjected left me in a state of imbalance.

    I did not know how that worked before informing me about sites dedicated to anxiolytics and antidepressants and with the forums of help(assistant) for the weaning. The doctors explained me not at all things as they really cross(spend) and I am furious against them!

    The problems which are now put to me:

    1) Stabilize me with my anxiolytics doses of which varied a lot these last weeks: to know in which dose jeme sense(direction) best

    2) Stabilized time, to begin with a weaning:

    - is by that of the effexor without touching the lyxansia or the noctamide

    - Pr Ashton is by the weaning of the noctamide by substituting him(it) by the lyxansia (Pr Ashton)

    The problem it is because I know not so I have to begin by weaning(depriving) me to effexor (that is going to be very long) or to wean(deprive) me of the noctamide.

    Many persons advise(recommend) me to deprive at first to effexor because it seems whether it is he who makes me so agitated; but I read to several places that to take anxiolityques without taking antidepressants could create a depression.

    On the contrary, if I begin to deprive myself of the noctamide, the exciting effect of effexor risks to provoke myself of the excitement and the insomnias, no?

    To summarize: I have to stabilize, then choose a strategy but I do not know who(which) to choose...

    Thank you for your advice(councils) and for the time(weather) which you give to those who, as me, are lost in their psychiatric treatments(processings)!

    Good afternoon.

    Dédé

  2. #12
    Founder Sheila's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Northern California
    Posts
    4,412
    To help other readers, Dédé also took –

    Norset = Mirtazapine = Remeron

    Theralene = Trimepreazine = phenothiazine

    Valdoxan = melatonergic antidepressant




    Dédé – You have been given too many drugs, with too many changes, in too short a time period. I am very sorry that you have received such erratic, destructive medical treatment. You will be well again once you taper off the drugs carefully.

    Stan and Luc have given you good advice. You, also, have written a very good idea. It might be best for you to do nothing for a period of time. It is true that we want you to get off the drugs, but you are correct when you say that you have had too many changes very recently.

    So, one possible course of action is to do nothing for awhile, watch your condition closely, and assess whether you stabilize somewhat.

    As Stan says, I do not think there is a clearly superior order in which to remove the drugs. However, one thought I have is that Effexor is one of the hardest drugs to taper off, so it might be good to start with that one. This way, your body will be exposed to it for less time.

    Can you consult your own intuition? Take a couple of days, and see if you develop an intuitive sense of which drug to remove first.

    You should be very proud of yourself for being able to see that these drugs are toxic for you, despite being told that they were good by authorities. You are being incredibly strong and brave. Continue to trust yourself.

    Meds free since June 2005.

    "An initiation into shamanic healing means a devaluation of all values, an overturning of the profane world, a peeling away of inveterate handed-down notions of the world, liberation from everything preconceived. For that reason, shamanism is closely connected with suffering. One must suffer the disintegration of one's own system of thought in order to perceive a new world in the higher space."
    -- Holger Kalweit

  3. #13
    Senior Member Dédé's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    241
    Bonjour Sheila,

    Merci pour ta réponse et tes conseils.

    En ce moment , je prends Effexor LP75 X 2 + lyxansia (prazépam) 20 mg/jour et noctamide (lormétazépam) 2 mg.

    Je n'ai pas pris de valdoxan pour substituer au noctamide car j'ai lu qu'il est dangeraux pour le foie.

    J'ai arrêté le Norset (mitrazapine) au bout de 3 jours (fin février)

    Comme tu l'as compris, avec tous ces traitements, mon cerveau est dans un mauvais état en ce moment. Je ne vais pas bien du tout.

    J'essaie de stabiliser avec le traitement actuel. Mais les jours passent et mon état ne s'améliore pas (sauf an niveau du poids et de l'appétit)

    Au début du traitement j'étais anxieuse, épuisée mais pas déprimée du tout. Depuis tous les traitements que j'ai pris;maintenant je suis encore plus anxieuse et je me sens vraiment déprimée (je n'arrive plus à m'intéresser à rien, je suis entièrement focalisée sur mes traitements, j'ai même très peur de mourir! Je me sens perdue)

    Je sais que si je retourne consulter un psychiatre il va m'hospitaliser car je ne vais actuellement pas bien. Celui du service des urgences voulait me faire faire des électrochocs parce qu'il estimait que je résistais aux traitements et je sais que si j'y retourne, il va encore me proposer des électrochocs (ce qui me fait encore plus peur)

    Combien de temps dois-je attendre pour espérer me stabiliser? Est-ce que la prise de tous ces traitements (qui ont été plusieurs fois modifiés, arrêtés brutalement ou diminués brutalement) peut m'avoir mis dans un état réellement dépressif (c'est ce que je ressens actuellement)?

    Sincèrement, je me sens si mal que je ne sais plus quoi faire...J'aimerais tant me sentir stabilisée dans un état correcte.
    Plus le temps passe et plus ça va mal, malheureusement.

    Certains de mes proches disent que je dois retourner à l'hôpital pour que les psychiatres changent ou complètent mon traitement. Mais je n'ai plus confiance. Les traitements qu'ils m'ont donnés m'ont stabilisée un peu pendant mais mon corps ne les a pas supporté (problèmes digestifs graves) Ces proches me culpabilisent en disat que je refuse de me laisser soigner et que je fais n'importe quoi avec les traitements. Lorsqu'ils me disent cela, ça me fait très mal ...et ça me fait aussi douter par rapport à ce que je dois faire...

    Et je ne sais pas si je peux me permettre de poursuivre dans la voie actuelle si je ne vois pas d'amélioration.
    J'ai 3 enfants que j'adore et ils ont encore besoin de moi! Je ne veux pas mourir!
    A votre avis, dans combien de temps puis-je me stabiliser sachant que ce traitement ne me convient pas ?

    J'ai l'impression d'être dans une voie sans issue...C'est très angoissant.

    En tous les cas, vos messages me réconfortent et m'aident à tenir. Je vous en remercie du fond du cœur!




    Hello Sheila,

    Thank you for your answer and your advice(councils).

    At the moment, I take Effexor LP75 X 2 + lyxansia ( prazépam ) 20 in the daytime and noctamide ( lormétazépam ) 2 mg.

    I did not set of valdoxan to substitute for the noctamide because I read that he(it) is dangeraux for the liver.

    I stopped(arrested) Norset ( mitrazapine ) at the end of 3 days (at the end of February)

    As you understood him(it), with all these treatments(processings), my brain is in a bad state at the moment. I am not well of the whole.

    I try to stabilize with the current treatment(processing). But days pass and my state does not improve (except the year level of the weight and the appetite)

    At the beginning of the treatment(processing) I was anxious, exhausted but not pushed(depressed) by the whole. Since all the treatments(processings) which I took; now I am even more anxious and I feel really pushed(depressed) (I manage any more to be interested in nothing, I am completely focused on my treatments(processings), I am even very afraid of dying! I feel lost)

    I know that if I turn(return) to consult a psychiatrist he(it) is going to hospitalize me because I am not at present well. That of the emergency department wanted to make me electric shock treatments do because he considered that I resisted treatments(processings) and I know that if I turn(return) to it, he(it) is again going to propose me electric shock treatments (what even more frightens me)

    How long do I have to wait to hope to stabilize me? The grip(taking) of all these treatments(processings) (which(who) were time modified, stopped(arrested) brutally or decreased brutally) can have put me in a really depressive state (it is what I feel at present)?

    Sincerely, I so feel sick that I don't know what to do anymore... I would so much like to feel stabilized in a state correct.
    More time goes by and more that goes badly, regrettably.

    Some of my close relations say that I have to return to the hospital so that the psychiatrists change or complete my treatment(processing). But I do not trust any more. The treatments(processings) which they gave me stabilized me a little hanging but my body did not support(bear) to them ( grave digestive problems) These close relations make feel guilty me disat there that I refuse to be allowed look and that I make anything with treatments(processings). When they say to me it, that very hurts me and that also makes me doubt with regard to(compared with) what I have to make...

    And I do not know if I can allow to continue in the current way if I do not see improvement.
    I have 3 children whom I adore and they still need me! I do not want to die!
    In your opinion, in how long I may stabilize knowing that this treatment(processing) does not suit to me?

    I have the impression(printing) to be in a dead end... It is very alarming.

    At any rate, your messages comfort me and help me to hold(like). I thank you for it of the bottom of the heart!

    Dédé

  4. #14
    Founder stan's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    France
    Posts
    1,742
    bonjour Dédé,

    il n'y aura pas de miracle, cela se fera doucement avec du temps, en rajoutant un médicament neuro toxique ou en changeant tu peux avoir un moment d'euphorie où tu vas penser que tu es mieux mais ce sera une illusion et sans savoir pourquoi, le lendemain la déprime, l'angoisse te tombent dessus; et tout cela est "normal";
    à ta place je continurai tel que sans rien toucher pendant 3 semaines puis je commencerai par en diminuer un, il y aura des bas et des très bas et au fil du temps des bas de moins en moins profonds, et un jour tu n'auras plus qu'un médicament à diminuer; certains soufrent peu, d'autres plus, c'est comme ça; on enlève pas des neuros toxiques aussi facilement que les psychiatres le font, mais eux n'en prennent pas

    there will be no miracle, it will happen slowly with time, adding a neuro-toxic drug or changing you can have a moment of euphoria when you'll think you're better but it is an illusion and not knowing therefore, then you will fall in depression, anxiety and all this is "normal";
    in your place as I would continue without any change for 3 weeks then I will start with a decrease, there will be low and very low, over time lows of less and less deep, and one day you will have only one medication to decrease; some suffer little, some more, it's like that, we cannot not removing neuro toxic as easily as psychiatrists do, but they do not take them
    Last edited by stan; 08-12-2012 at 12:17 PM.
    12 years paxil(9 years only 10 mg) - cold turkey(1,5 month) and switch celexa tapered 1 year 20 mg
    62 years old - for GAD - 4 years 3 months meds free [since april 2009]

    vegetables soup - orange (vit C) - curcuma - some meat or fish

  5. #15
    Senior Member Dédé's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    241
    Bonjour Stan,

    Le problème est de me stabiliser: ça n'est en fait jamais arrivé depuis le début de mes traitements.

    Aujourd'hui, j'ai effectivement compris qu'il ne faut plus changer mes traitements, jouer au yo-yo avec mon cerveau...
    Tu me préconises d'attendre 3 semaines sans rien changer: mais si mon état se dégrade au fil des jours, que dois-faire?

    Est-ce qu'on peut vraiment parvenir à se stabiliser avec un traitement qui ne convient pas au départ?
    Est-ce que je ne me mets pas en danger dans le cas où cette stabilisation ne viendrait pas?

    Tu dois te dire que je suis très angoissée et impatiente...Désolée. C'est que ça fait depuis mi-janvier que j'attends des améliorations; je suis passée par un séjour à l'hôpital qui m'a vraiment choquée et dont je ne suis pas ressortie "stabilisée"; et le temps me paraît bien long. J'ai peur de ne pas y arriver parce que ça fait longtemps que je lutte et je ne vois pas d'amélioration (je me sens déprimée alors que je l'étais pas au début de mes traitements)

    Je te souhaite une bonne journée.

    Cordialement.

    Dédé

  6. #16
    Founder stan's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    France
    Posts
    1,742
    stabiliser n'est pas pour ton bien-être, c'est parce que tu as trop bougé, c'est pour une stabilisation interne et chimique des échanges entre ton corps et ces poisons, que tout se calme, cela ne veut pas dire que tu vas te sentir très bien, tu peux être mal pendant ce temps, mais ton corps se calme en interne avant que tu ne commences à le priver de petites quantités toxiques qu'il a accepté (parce que tu les lui as imposés)
    l'avantage que tu as c'est que tu n'as pas pris longtemps, donc tu vas t'en débarrasser plus vite que moi-même et d'autres qui en ont pris des années,( j'aimerais bien être à ta place aujourd'hui...)
    il n'y a aucun danger dans la situation actuelle, il n'y a que des symptômes, ton état ne va pas se dégrader de jour en jour, cela se stabilise

    stabilization is not for your welfare, it is because you moved too much, it's for internal stabilization and chemical exchange between your body and these poisons, everything has to calm, this does not mean that you'll feel fine, you can be hurt during this time, but your body calms down internally before you begin to deprive him of that toxic small quantities body has accepted (because thou have imposed it)
    the advantage you have is that you did not take long, so you'll get rid of it faster than me and others who have taken years, (I'd love to be in your place today ...)
    there is no danger in the current situation, there are only symptoms, your condition will not deteriorate by the day, it will stabilize
    12 years paxil(9 years only 10 mg) - cold turkey(1,5 month) and switch celexa tapered 1 year 20 mg
    62 years old - for GAD - 4 years 3 months meds free [since april 2009]

    vegetables soup - orange (vit C) - curcuma - some meat or fish

  7. #17
    Senior Member Dédé's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    241
    Merci Stan pour ces explications!

    En fait, quand je me suis aperçue que ces substances me rendaient très mal (au bout de 4 semaines environ mon corps a donné l'alerte!) j'ai voulu me sevrer! Mais mon mari n'était pas d'accord avec moi et m'a faite internée "sur demande d'un tiers" dans un hôpital où les psychiatres à qui j'ai expliqué pourquoi et comment les médicaments me faisaient plus de mal que de bien, m'ont forcée à les prendre en me disant que c'était pour mon bien(soit j'avalais mes gélules, soit on me mettait en chambre d'isolement pour me faire une piqûre!) Il m'a fallu 4 mois pour réussir à convaincre mon mari que ces médicaments sont mauvais pour moi!

    Donc, il ne faut pas trop que je m'inquiète si je ne me sens pas bien pendant quelques temps. OK. Je comprends: il faut que mon corps s'habitue à une certaine stabilité de ces poisons...

    Je pense que je me suis habituée à mon somnifère (cela fait plus de deux mois qu'on me le donne): est-ce qu'avant d'aborder un sevrage de ce somnifère je dois en augmenter légèrement la dose pour ne plus souffrir de mes insomnies ou dois-je attendre en restant avec ma dose actuelle (c'est du noctamide 2 mg, lormétzépam) Qu'en penses-tu?

    D'autre part, je pense que c'est l'effexor (venlafaxine LP 75mg X2 )qui me rend le plus mal. Je pense commencer par me sevrer de l'effexor, puis du noctamide, puis du lysanxia 20 mg/j(alprazolam)
    Un Dr m'a conseillé de commencer par le noctamide mais comme l'effexor me met dans un état permanent d'hyper vigilance, je pense que ça risque d'aggraver mes insomnies.

    Qu'en penses-tu?

  8. #18
    Founder Luc's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4,616
    Hey, Dédé. It sounds like a good plan - starting with Effexor. The more so as you feel it causes you most problems. The most important thing is that you understand so well what is really going on, why you feel the way you feel, and you know what to do to get better. Yes, it may take some time, but what Stan wrote in one of his posts is absolutely true - you haven't taken those drugs for very long, so you will improve faster than us. Yet, you need to be patient. You may want to not change any doses of benzo - you will start limiting them after you deal with Effexor. Hang in there bravely! We will be supporting you through the taper and trying to give you the best possible advice. :)
    Keep walking. Just keep walking.

  9. #19
    Founder stan's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    France
    Posts
    1,742
    il ne faut rien augmenter(pour se sentir bien???); on ne bouge pas et on prend régulièrement les doses, sommeil ou pas, c'est la bougeotte qui perturbe le cerveau;
    pour les docteurs, quels qu'ils soient, tu les écoutes si tu veux, ils t'ont mis dans cet état; leurs opinions ne seront pas débattues sur le forum, leurs conseils n'ont pas de place ici, on ne les utilise que pour ce qu'ils sont, des prescripteurs de drogues, donc tu vas chez eux pour les doses dont tu as besoin,
    Les insomnies font partie du sevrage, comme la dépression et l'angoisse et les douleurs etc
    Tous ces poisons se valent, il n'y en a pas un mieux que l'autre, tous sont difficiles à sevrer, donc tu commenceras par celui qui te plait, aucune importance; il n'y a pas de chemin miraculeux sans souffrance, avec un bon sommeil, de l'énergie...

    nothing should be increased (to feel good???), do not move and take regular doses, sleep or not, it is the move that disrupts the brain;
    for doctors, whoever they are, you listen if you want, they put you in this state, their views will not be discussed on the forum, their opinions have no place here, use doctors for what they are, prescribers of drugs, so you go to them for the doses you need,
    Insomnia are part of the withdrawal, such as depression and anxiety and pain etc.
    All these poisons are equal, there's no one better than the other, all are difficult to wean, so you'll start with one that pleases you, not matter; there is no miraculous way without suffering with good sleep, energy ...

  10. #20
    Senior Member Dédé's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    241
    Thank you very much for your answers Luc and Stan,

    In fact, when I said that a Dr had advised(recommended) to me, it is not about the one who prescribed me these drugs! He understoodthat my situation of departure did not require such treatments; but as he wants to protect himself, he did not help me for my weaning...
    I am going to stabilize everything for a while before weaning(depriving) me of Effexor which hurts me since the beginning.

    I want it to the doctors a lot who prescribed me these drugs and who did not warn to me of effects which that can have in the long term!

    Thank you very much for your help(assistant).

    Good continuation to you.

    Dédé

    Merci beaucoup pour vos réponses Luc et Stan,

    En fait, quand j'ai dit qu'un Dr m'avait conseillé, il ne s'agit pas de celui qui m'a prescrit ces drogues! Il a compris que ma situation de départ ne nécessitait pas de tels traitements; mais comme il veut se protéger, il ne m'a pas aidé pour mon sevrage ...
    Je vais tout stabiliser pendant quelques temps avant de me sevrer de l'Effexor qui me fait du mal depuis le début.

    J'en veux beaucoup aux docteurs qui m'ont prescrit ces drogues et qui ne m'ont pas avertie des effets que ça peut avoir à long terme!

    Merci beaucoup pour votre aide.

    Bonne continuation à vous.

    Dédé

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts